smithsdownunder.blogg.se

Nu flyttar vi till Narooma NSW och påbörjar ett nytt äventyr. Här vill vi dela med oss med våra upplevelser med nära, kära och ev okända! Den 28/1 2013 sticker vi!

Äntligen tillbaka

Nu har vi flyttat, för tre veckor sedan , och först nu har de sega människorna på telefonbolaget kopplat internet.... 
Vi har även hunnit med att ha två veckors skollov och en stor del av den tiden gick till att fixa iordning huset och bekanta oss med Dalmeny. Stranden är underbar och med vågor som Jacob gärna hoppar i medans Jonathan föredrar lite lugnare vatten....  Nu är den ganska tom på folk men enligt andra så blir det hysteriskt mycket folk här under högsäsong! Men nu är det ju lågsäsong med kallare väder, fasiken vad kallt det blir när solen går ned och det blåser. Isolering av hus verkar inte vara något som de satsar på här.... Jag får nog vänja mig vid att dra för de fula orangea gardinerna på kvällen, de stoppar enligt Chris att värmen försvinner. 
Annars börjar det bli vardag här också.... Skola, simning,fotboll,läxor och den eviga väntan på mitt visum.....Jag har inte hört någonting ännu men har varit och pratat med ett privat äldreboende och de vill gärna anställa mig så hoppas de jan skynda på det lite.  tålamod tålamod.
Nu ska jag och Jacob försöka bryta oss in i tvättstugan så vi kan hänga upp tvätten, Chris säger att han har gett mig rätt nyckel till garaget med det betvivlar jag.....
Ska även spela på lottot som på lördag har super många miljoner i potten , när jag har vunnit ska jag boka förstaklass biljetter till oss hem över nästa skollov för nu saknar vi familjen hemma mycket !!!
 
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Mormor Ulla
skriven :

Vet inte vilket som är vackrast , utsikten eller pojkarna:) busungar !! Vi längtar också så jag håller tummarna för vinst ! Kram kram på er.

Svar: Som sagt, ibland är jag redo att skicka dem till er på enkel biljett ;)
C Smith