smithsdownunder.blogg.se

Nu flyttar vi till Narooma NSW och påbörjar ett nytt äventyr. Här vill vi dela med oss med våra upplevelser med nära, kära och ev okända! Den 28/1 2013 sticker vi!

Permanent visum- ok!

Nu så är jag då ingen turist längre och det har givetvis inneburit mera pappersarbete.....
Men först var jag i Auckland några nätter för att visumet skulle gå igenom, enkigt ambasaden var det vääääldigt viktigt att jag var borta i fem arbetsdagar. Så det var det vi bokade, måndag till fredag. Men redan på tisdag fick jag ett mail att allt var ok och jag nu hade permanent visum i Australien!!!! Så Chris var snabb på att boka hem mig en dag tidigare :) Jobbigt med allt ansvar hemma ..... Men det var helt ok för min del också, hade shoppat lite och slappat.  Auckland måste vara en väldigt säker stad, barnen fick springa fritt före sina föräldrar på shopping gatan Queen Street. Själv hade jag inte släppt barnens händer på liknande gata i Sverige. Jag kom och åkte mitt i natten och trots vandring själv i mörka staden så fick jag en känsla av att det var nog ganska ofarligt. Vet inte om det är min ibland blåögda inställning men bra gick det iallefall :)
 
Tillbaka i Narooma så gick vi till Centre Link för att anmälla mig som jobbsökande, efter papper papper papper så är jag inne i systemet och vips så  var jag berättigad lite ersättning! Tackar , jag som inte betalt ett öre i skatt än.....
Men vi betalade väääääldigt mycket för visumet så det känns lite rättvist på sätt och vis....
 
Barnen mår bra, vi har påbörjat tredje terminen i skolan och Jonathan trivs fortfarande bra. I helgen ska hans kompis sova över här i två nätter då hans mamma måste till Sydney och jobba. Jonathan ser fram emot detta och vi har planerat mat och hur vi ska sova....
Jacob är på dagis och tycker det är kul förutom att lämnas, men det var ju samma hemma länge och så länge han är superglad när jag hämtar honom och pratar  om vad han gjort  och hur roligt det var så är jag nöjd.
Nej, nu ska jag ta en kopp kaffe och njuta av solen lite!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Irene
skriven :

Grattis till visumet!
Kul att höra hur ni har det och att killarna trivs. Har dom tre terminer per läsår?
Hoppas att du snart får tag på ett bra jobb nu då!
Kram på er
Irene