smithsdownunder.blogg.se

Nu flyttar vi till Narooma NSW och påbörjar ett nytt äventyr. Här vill vi dela med oss med våra upplevelser med nära, kära och ev okända! Den 28/1 2013 sticker vi!

Midsommar i Dalmeny

Har kommit och gått utan vi knappt märkt det, den enda som möjligen tänkte på vad vi missade i fredags var jag.... Så den högitden var inte så svår att vara utan nära och kära men det blir nog värre till jul och andra som även firas här.  Men jag hittade faktiskt majtesill, eller liknade, i affären och höll på att lägga i den i shoppingvagnen men har inte hittat något bra alternativ till gräddfil och det skulle ju bara vara jag som skulle uppskatta sillen så sket i det. Men jordgubbar hittatde jag igår till ett männskligt pris så de smaskade vi på tillsammans med vanliglass.
Våra vänner var här och duschade igår kväll så de fick dela vår middag som kändes lite svensk inspererad.... Fläskfile, hasselbacks potatis och bearnes sås( har absolut ingen aning om hur såsen stavas ...)
 
Idag blir det nog ingen fotboll då Jonathan har hemsk hosta och inte är på topp, vädret är inte heller på topp så jag är liiiiiite tacksam över att slippa stå och frysa ute idag, fryser tillräckligt inne :(
Så nu kryper jag under täcken igen, brrrrr
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Irene
skriven :

Jordgubbarna är ju det absolut viktigaste på midsommar, så du prioriterade helt rätt!
Stor kram på er