smithsdownunder.blogg.se

Nu flyttar vi till Narooma NSW och påbörjar ett nytt äventyr. Här vill vi dela med oss med våra upplevelser med nära, kära och ev okända! Den 28/1 2013 sticker vi!

Jobbsök

Idag har jag sökt mit första jobb!!! Mest bara för skoj skull för att se om min CV funkar.... Tror det är antingen personlig ass eller usk jobb. Vi får de om de ringer :)
Om ett tag kommer jag söka ssk jobb men vill gärna börja som usk för att se hur deras verksamhet är uppbyggd. Jag började ju som usk på Lindäng för många år sedan och det jobbet med underbara kolleger har gett mig erfarenheter som jag inte vill vara utan.
 
Idag är det tisdag och då går jag och Jacob på Playgroup som är på Jonathans skola, han tycker nu att det är roligt och inte så rädd för de andra barnen som han var i början.... Och Jonathan kommer och hälsar på under sin rast men idag hann han inte stanna för han skulle vidare och leka med Connor, mamma glad! Idag pratade han , Jacob, även med Mrs Short ( Jonathans mycket duktiga extra lärare) på engelska :) Han visade sin legogubbe och berättade att den kör en helikopter som skulle åka både till Montgue Island och Sydney. Sötnosen börjar visa sitt riktiga jag nu!  
Imorgon ska på på playdate hemma hos Adele tillsammans med en tredje mamma och hennes son. Och efter skolan tränar Jonathan fotboll.  Det börjar bli fullt upp på dagarna , hur ska jag hinna jobba ;)
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Ulla
skriven :

Lycka til m jobbsökande , jag håller tummarna !! Härligt att Jakob kommit tillrätta l hittat kompisar. Kram kram