smithsdownunder.blogg.se

Nu flyttar vi till Narooma NSW och påbörjar ett nytt äventyr. Här vill vi dela med oss med våra upplevelser med nära, kära och ev okända! Den 28/1 2013 sticker vi!

Middags ångest

Hm, gjorde en god (tyckte jag) sallad idag till middag men pojkarna pillade bort det mesta utom kyckling och pasta..... Inte ens Hallumi osten åt de !!!!
Annars är det lika svårt här som hemma att variera maten och se till att alla tycker det är lite gott åtminstånde....  Det stora "problemet" är ju att Jonathan måste ha "riktig" mat på kvällen då han bara äter mackor till lunch. Pust och stön ibland!
Fick även panikbaka igår då det liiiiite sent delades ut en lapp att idag skulle Kindie baka kakor eller annat snacks som resten av skolan skulle få köpa under rasten. Detta för att samla ihop pengar till kläder (!?!) till en pjäs som några på skolan ska visa upp. Insamlingar hit och dit var och varannan vecka känns det som! Det blev chokladmuffins och enligt Jonathan så tog de slut. Nästa fyra veckor gäller det att komma ihåg att skicka med en peng på tisdagar så han kan köpa något när de andra årskurserna bakar.  Det kan väl til viss del vara bra med att samla in pengar till det ena eller andra men det är ju ändå ganska många barn som har det tufft hemma både ekonomiskt och socialt så de blir ju utsatta när de nästan aldrig kan bidra. vad som jag gärna skulle samla in till är deras frukost klubb de har på skolan! Den drivs av en dam som heter Trish och varje morgon har hon öppet innan skilan och under första rasten för de som behöver lite mat i magen eller en frukt. Samlar de någonsinn in till henne ska jag minsann baka kanelbullar!!!!! Hoppas verkligen de inte får för sig att göra det innan mamma och pappa kommer.....
 
Jacob har som jag nämt tidigare hittat en super kompis i Bob och idag lekte de tillsammans många timmar ( medans jag och Adele drack te och pratade strunt) men när jag skulle hämta honom efter varit och handlat mat helt själv fick han ett hysteriskt utbrott då han prompt ville stanna hos Bob! Kan lova att det var lockande i den stunden att inte sätta en sparkandes och illtjutande kille i bilen utan låta han stanna....  Men nu är han mysig igen efter dusch och löfte om att de skulle få leka imorgon igen :)
 
Kram kram
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Linda
skriven :

Håhå jaja, det där med mat känner jag igen, ingen idé att göra sig till, laga det du tycker är gott! Mycket bullbak alltså?! Har hör och häpna precis bakat Emmas noblessekakor och kolasnittar, kan skicka över några :)