smithsdownunder.blogg.se

Nu flyttar vi till Narooma NSW och påbörjar ett nytt äventyr. Här vill vi dela med oss med våra upplevelser med nära, kära och ev okända! Den 28/1 2013 sticker vi!

Ouch , träningsvärk.....

Känner det redan och imorgon kommer det väl bli ännu värre... Min stackars rumpa och ben! Fick för mig att vara duktig och cykla till Narooma längs den idylliska strandpromenaden. Jo jo, fint som bara den var det men mer backar, vind och hårdare sadel än jag räknat med. Hade min kamera funkat på mobilen hade de kommit foton, ska ta med kameran nästa gång.
Anledningen till detta äventyr är att jag och Jacob köpte varsin cykel igår!!!!  Jonathan har en sedan tidigare men tycker det skulla vara kul om vi alla tre kunde ut på längre turer. Jacob fick prova sin igår och han var så glad och duktig !!!! Han stack iväg , stödhjul på, och det var svårt att få han att stanna.... Tur var det väl att det inte var så många andra ute för trafikvett fattas honom totalt !   Måste nog hitta något bra att muta honom med för att få han att sitta i sin sits bakom mig, förslag????
 
Måste bara också berätta om hur superstolt jag blev idag när Jonathans lärare kom fram och sa att igår hade haft någon slags uyvärdering på hur de utvecklas i att skriva och läsa. Hon sa att han var nu en av de bästa och var sååååååå duktig! Min älskade plutt, har även märkt det själv hur han ljudar och lättare sätter ihop ord. Bara på en vecka har han tagit stora steg framåt!  Han har länge velat prova på att klättra på en klättervägg och det ska han få göra på söndag, han vet inte om det än så det blir en bra överaskning för honom hoppas vi!
 
Nu ska jag resa på mina stackars ben och hänga upp lite tvätt innan Jacon ska hämtas på dagis och Jonathan i skolan.
 
Go helg på er!
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Linda
skriven :

Bra uppmuntran! Kul att skolan går så bra för honom!

2 Ulla
skriven :

Heja på !! Det blir mindre träningsvärk nästa gång du cyklar :) vad killarna är duktiga o vad bra det går för Jonathan i skolan! Han blir nog överraskad när han får klättra. Hoppas det går lika bra, han går i pappans fotspår vad gäller klättringen:)