smithsdownunder.blogg.se

Nu flyttar vi till Narooma NSW och påbörjar ett nytt äventyr. Här vill vi dela med oss med våra upplevelser med nära, kära och ev okända! Den 28/1 2013 sticker vi!

Vardagslunk

Nu ska jag försöka mig på lite foton igen men de kommer troligen i ett eget inlägg.....
Andra skollovs veckan och onsdag, det är molning ute idag och jag vet inte vad vi ska göra. Chris jobbar hela dagen, dessa två veckor har varit väldigt bra för oss och det är vi ytterst tacksamma för.
Vi måste iallefall göra det gamla vanliga som att tvätta och handla mat men barnen vill åka till poolen men det har jag inte lust med. Det är ingen rolig pool, bara en lång pool utan någon vidare värme, leksaker eller bastu att värma sig i.... Får nog tänka ut något annat, snabbt!!!!
Jonathan längtar efter sin födelsedag, 14/7, och berättar för alla vi av någon anledning pratar med att snart fyller han år, 6år :) Alla charmas av honom så det gör inte så mycket , hi hi. Igår var vi inne i en affär i Narooma och damen som jobbar där har en svensk mamma och hennes son bor i Stockholm, hon kunde ingen svenska men hon blev glad när jag berättade om Annas pepparkakor som jag hittat i en liten mataffär, hon skulle åka dit efter jobbet :)
Hon och Jonathan pratade länge och väl om det ena och det andra....
 
Annars händer det inte mycket alls som är värt att skriva om, vi har hamnat i en vardags lunk och det är både skönt och lite jobbigt. Hemlängtan kommer och går. Min största önskan är att vi skulle kunna, på något underligt, sätt få det bästa av båda  delarna.... Får nog börja spela på lotto och hoppas på storvinst !
 
Nu ska jag försöka ladda upp lite foton, kram på er!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Linda
skriven :

Jag tror vi alla drömmer om storvinster så saknaden och avståndet kunde bli lite mindre!

2 Petra
skriven :

Hoppas Jonathan hade en fin födelsedag igår. Hälsa grattis från oss! Kram Petra , Carl, Josephine och Ellen

Svar: Tack, han var så nöjd! Kanske någon hos er som redan börjat räkna ner till sn ;)
C Smith