smithsdownunder.blogg.se

Nu flyttar vi till Narooma NSW och påbörjar ett nytt äventyr. Här vill vi dela med oss med våra upplevelser med nära, kära och ev okända! Den 28/1 2013 sticker vi!

Resor och visum!

Det verkar, tro det eller ej, att mitt visum snart kommer godkännas! Så då måste jag lämna landet i fyra dagar.... Jag hoppades på att det skulle räcka med en vända på en utländsk flygplats :( Men nu blir det istället en liten solo resa för mig till New Zeeland! har aldrig varit utan bran så länge, inte för att fyra dagar är länge med det kommer nog kännas konstigt . Skönt men konstigt!
 
Efter den resan ser vi fram emot mina föräldrars resa hit! De kommer i slutet av september och har redan planerat vad vi ska göra det inkluderar besök på lekplatser, glassaffär, minigolf, valsaffari, gos och mys.
 
Sedan den 27/12 reser jag och barnen mot Göteborg!!!!! Jonathan har sitt längsta lov då och Chris har redan innan sagt att han kommer jobba mycket och inte ha tid att vara så mycket med oss under den här perioden så då tänkte jag att då åker vi väl då så han får jobba ifred ;)
Det ska bli underbart roligt att träffa familj och vänner igen! Jonathan har betällt blodpudding av morfar.....Blä, jag har beställt lutfisk!
 
Söndag idag och solen skiner, blir nog ett besök i Narooma som har en liten marknad idag, det brukar inte finnas mycket alls att köpa men något att göra i solen.
 
Kram kram
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Ulla
skriven :

Passa på o njut några dagar själv i Nya Zeeland. Det är väl ett nytt resmål ? Ska ju vara så underbart vackert där. Vi räknar ner tills vi ska åka till er !! Sept . låter så avlägset men veckorna går fort ... Kram kram

2 Ingegerd
skriven :

Hejsan!
Är inne här nån gång ibland, är så roligt och intressant att läsa om hur ni har det. Så skönt att det ordnar sig med visum äntligen, N Z har alltid varit en dröm för mig, så hoppas du får en fin tripp dit! Tänker på dig ibland när jag kör förbi ert hus när jag flänger runt ute i hemtjänsten och och hoppas allt är bra med er!
Kram Ingegerd :)

Svar: Tack! Tro det eller ej så tänker jag på, och saknar, JVG och HT en hel del både boende och personal :) Snälla hälsa de boende på JVG som jag känner !!!!
C Smith