smithsdownunder.blogg.se

Nu flyttar vi till Narooma NSW och påbörjar ett nytt äventyr. Här vill vi dela med oss med våra upplevelser med nära, kära och ev okända! Den 28/1 2013 sticker vi!

Prutt visum

Trots att jag själv känner mig  lite "nedstämd" av att fått reda på att mitt visum troligen inte kommer bli klart innan november så känns det bra att vara här. Jonathan trivs så bra i skolan, än har han inte sagt en enda morgon att han inte vill gå och han börjar få mer och mer kompisar. Igår var det hans tur att ha med något att prata lite om och vi skrev ut lite bilder från jul och snö I Skene. Han var lite tveksam till att ta med med dem men enligt Mrs Russak blev det succe!!! De  tyckte det var roligt att se så mycket snö och en snögubbe Aussie style..... Vet inte hur vi ska toppa detta nästa tosdag, förslag????
 
Igår var jag och Jacob och lekte hos Adele och Bob och det gick bra, han var lite blyg i början men sedan lossnade det och de hade hur kul som helst. Även jag och Adele, som är ny från Melbourne, hade trevligt med skvaller och te. Vägrar dricka deras pulverkaffe.... Hon är en väldigt duktig facepainter och på söndag är det lite marknad här och hon ska ha ett bord där hon målar barn och fixar häftiga ballonger. Eftersom Chris jobbar hela helgen kommer vi givetvis gå dit!
 
Vad har ni för  trevliga påskplaner där hemma? Jag vet inte hur/vad vi ska göra. Chris kommer jobba mycket och det är ju givetvis bra så jag hoppas på bra väder sp vi kan vara ute mycket. Hade köpt sill på Ikea och den provsmakade jag idag och den var inte alls god.... Hmmm, får nog försöka hitta någon annanstans att handla "svensk" mat. Det borde ju finnas i Sydney !
 
Nu ska jag fortsätta med mina underbara dagiga rutiner:
dammsuga
hänga upp tvättt
torka av babrumsgolvet
planera maten för kvällen
roa Jacob
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 lisbeth
skriven :

precis en sån liten apa har min dotter oxå.jag kollade med vattenfall om de behövde stolpklättrare.(min svåger och svägerska jobbat där) jag minns att Ulrika själv gjorde likadant och jag var visst oxå en klättrare.trot om du vill... saker och ting ändras.Vi jag och Sharajo roar oss på jobbet en lördagskväll.det var 14 gr kallt i morse så ingen vår än.men trots det köpte jag sättpotäter idag,får väl spetta ner dem.måste säga att jag skulle nog varit rädd om mina tår med tanke på det du skriver.ha det så himla bra .Lisbeth

Svar: Ha ha ha, ja de håller oss aktiva de små barnen vill jag lova!!! Nu har jag iallefall köpt vykort att skicka till JVG så nu bör det väl snart vara på väg..... Kram C
C Smith