smithsdownunder.blogg.se

Nu flyttar vi till Narooma NSW och påbörjar ett nytt äventyr. Här vill vi dela med oss med våra upplevelser med nära, kära och ev okända! Den 28/1 2013 sticker vi!

Phu...

Som jag redan visste innan så skulle jag inte vara så bra med det här bloggandet.... Men jag ska försöka bli bättre!
Saken är det att det börjar bli vardag för oss här nu, det händer inte alltid så mycket.
Vi har ju varit i Sydney och bla besökt IKEA. Efter ha längtat och drömt och Gott och blandat, snabbmakaroner och annat gott så blev det totalt antiklimax när jag kom fram till Swedish Shop, de hade ju bara sina egna märken!!!!  Det mesta gick och förstå vad den svenska motsvarigheten är men Gott och blandat eller något annat gott godis hade de inte!!!! Prutt, jag som funderat på hur mycket pengar jag skulle kunna med att lägga på just godis. Det blev INGET godis! Men lite sill, kaviar och knäckebröd finns nu i våra skåp.
I Sydney passade vi på att träffa några gamla vänner till Chris och det var trevligt, deras tonårsdotter kontaterade att hon aldrig skulle skaffa barn efter ett par timmar tillsammans med Jonathan och Jacob :) Förstår inte det....
Min läkarundersökning till visumet gick bra så nu är det bara att vänta och vänta. Hoppas det kommer snart för börjar bli lite uttråkad av att bara gå hemma. Vet inte vad vi ska göra med Jacob om/när jag ska jobba, dagis tror jag inte kommer funka. Kanske en au-pair??? En trevlig person som även är intresserad av båtar och fiske så det kan bli en au pair till Jacob/ deckie till Chris. Intreserade kan vänligen höra av sig via bloggen ;)
 
Idag skiner solen igen efter det varit lite sämre väder med regn och blåst, vi har dock sluppit de värsta vädret som resten av Australien haft.  Jonathan har lärt sig på skolan att den 1/3 är sommaren slut och hösten börjat. Ja ja, har fått mer sol denna månad än hela förra sommaren hemma. På tal om hemma så har Jacob börjat längta verkar det som. Han undrar när vi ska åka till flyget igen och varför det inte finns någon MM´s här. Stackarn, det dröjer innan vi kommer till Skene igen. Att vi skulle kunna komma hem till sommaren vore super men ekonomiskt omöjligt. Vi hopppas på besök hit i slutet av nästa år eller i början av 2014.... Alldeles för länge utan nära och kära men det är ju vårat egna val och vi hoppas på att det fortsätter kännas bra i Narooma.
 
Har antagit en utmaning från Max och ev visar vi upp resultatet här! Har redan funderat ut ett tema Max, har du ????
 
Nästa inlägg blir foton utan text men det är från besöket i Sydney och en del hur huset ser ut nu efter vi bott här ett tag.
 
Kram C
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Linnéa
skriven :

Hej.

Idag har vi en underbar dag i Skene med solsken och blå himmel. Ska ta en promenad så snart Vasalopps vinnaren är i mål. Följer din blogg med spänning. Ha det så bra.

Linnéa

2 Nathalie Sandmer
skriven :

Hej!! jag blev tipsad om din blogg via Ingrid. Jag och du har träffats och skakat hand, men det var ett tag sedan. Hihi. (har nämligen sommarjobbat på kinnaborg) Jag tyckte de där med au-pair lät intressant, jag har jobbat som avlösare/barnvakt hos en familj, har även 5 syskon och just nu jobbar jag som vikarie på dagis i Norge, dvs jag trivs och är van vid att jobba med barn. Men några särskilda fisk och båtkunskaper har jag inte, har fiskat i ån några gånger och åkt båt har jag gjort. men jag lär mej gärna! Hör gärna av dej om det fortfarande är aktuellt med en aupair, och om vad det innebär osv. Tack på förhand! mvh Nathalie Sandmer