smithsdownunder.blogg.se

Nu flyttar vi till Narooma NSW och påbörjar ett nytt äventyr. Här vill vi dela med oss med våra upplevelser med nära, kära och ev okända! Den 28/1 2013 sticker vi!

Sydney och IKEA

Imorgon, måndag, tidigt tidigt beger vi oss mot Sydney för att vara där till på onsdag. Det blir läkarundersökning för mig ( till visumet)  och årlig kontroll av livbåtarna för Dallas. Och givetvis åker vi även till IKEA för att inhandla lite smågrejer och MAT! Inte för att vi har börjat sakna något så mycket än ska det bli gott med lite svenska smaker...
Vi har även firat Jacob som fyllt tre! Stora killen, nu är han inte bebis mer säger han... Kameran är ute på vift så återkommer med foton från dagen. Han blev uppvaktad och nöjd med sina presenter som bla var sparkcykel, lego och vattenleksaker. Sparkcyklen var bäst och Jonathan fick också en då han inte fick med sig sin cykel hit. Vi har redan varit ute på några promenader med dem! Jonathan hanterar sin jättebra, Jacob behöver öva lite mer....
På kvällen gick vi till Narooma Socil Club, har blivit vårat fredagshäng,där Kathy och Martin mötte upp. Kvällen var mycket trevlig då två av Jonathans klasskompisar var där och jag drack vin med deras mammor :)  Underbart att bara små prata med andra i någolunda lika ålder och alla relativt nya i Narooma. Jag stannade tom kvar då Chris och Steve tog hem barnen för att vuxen prata lite mer!
Kl 18 varje kväll spelar Narooma social club en trumpet "låt", clubben var från början för soldater och deras familjer men nu är "alla" välkommna att bli medlemmar  ( de tjänar nog lite mer  pengar på det), och då ska man stå upp och sedan under tiden läser de en dikt/minnesord över alla soldater som inte kommit hem och även fär de som kommit hem och för de som nu är iväg. Det är faktiskt lite rörande och jag tror att jag har hittat en del av dikten, denna del tycker jag är extra fin:
 
They shall grow not old, as we that are left grow old;
Age shall not weary them, nor the years condemn.
At the going down of the sun and in the morning
We will remember them."
 
Idag är det blandat väder med regn, blåst och sol. När solen tittade fram passade vi på att gå och bada i havet. Det behövdes i denna klibbiga hettan. Men vi njuter trots att vi saknar er mycket!
Kramar
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Emma
skriven :

Låter som ni har det riktigt gott..blir lite avis ska jag säga!! ;D kul med lite nya vänner. Shoppa nu lite krösamos å ballerina på Ikea!! :) saknar er, kramar

2 Anonym
skriven :

Vi hör om ovädret! Vi är oroliga här på JVG! Hoppas allt är bra med er!:)