smithsdownunder.blogg.se

Nu flyttar vi till Narooma NSW och påbörjar ett nytt äventyr. Här vill vi dela med oss med våra upplevelser med nära, kära och ev okända! Den 28/1 2013 sticker vi!

Första skoldagen

Givetvis tog jag foto när han stod redo att gå iväg på sin första skoldag men nu finns de inte i kameran!!!!! Frustration till max! Får bli fot dag två foto istället....
Idag var iallefall första dagen i Mrs Russak klass, Dolphin heter gruppen. De är 18 st i klassen. Vi tar cirka 15 minuter att gå men det är så hemska backar upp och ned nästan hela vägen. Mina ben kommer vara så tränade efter ha kört Jacob i vagnen, cykla är inte på tal om ! Men Jonathan traskade på och vi var på skolan i god tid. Alla barn hade fått olika tider att komma första morgonen så Mrs Russak kunde ta emot alla i lugn och ro. Det kändes bra. Jonathan var lite tveksam i början så jag var med i en timme eller så. Sedan sa han att jag kunde gå :)
De hade små olika bord som de kunde sitta och pyssla vid eller leka med de andra leksakerna i salen. De var så söta i sina blå shorts eller kjolar och vita toppar!
Det känns lite konstigt att höra barnen kalla fröken för Mrs Russak och när de ringer i en liten klocka ska alla barnen lägga armarna i kor på magen och sedan vända sig mot Mrs Russak och lyssna ! Linda- det kanske skulle vara något. De har visst ett jättebehov av lärare här och tar nu in lärare från Kanada! De har också mycket bättre villkor här när det gäller tjänstledighet och högre lön....
Sedan gick jag och Jacob runt och runt för att fördriva tiden, jag hade lovat Jonathan att inte gå hem utan vara i närheten och det ville jag ju hålla. Men vid 13 hade Chris jobbat färdigt och han kom och hämtade oss så vi fick lite lunch.
Tio i tre var det tid att hämta sötnosen igen och han var mycket nöjd med dagen, han hade bara inte vetat när han skulle äta sin frukt... Stackaren :(    Han åt upp den på vägen hem.
 
Så första dagen gick bra, mamma är mycket lättad! Nu ska bara jag och Jacob hitta lite lekgrupper att gå till.
Dags att förbereda middag som nu du måste vara "rikigt" då lunchen var smörgås och yogurt med musli, utan frukt och liten chokladbit :)
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Petra
skriven :

Hej! Vad skönt att allt gått bra med skolan , verkar helt klart som de ha en annan disciplin än i svenska skolan:) hoppas du och Jacob hittar någon kul lekgrupp så ni kan fördriva dagarna. Vad har no för grannar ? Andra barn som bor i närheten? Kram kram

Svar: Hej! Det verkar inte som det bor så många andra barn i området men idag har jag kört bil så kanske jag kan bli säker på det och köra till kompisar. Allt väl med er?Kram
C Smith