smithsdownunder.blogg.se

Nu flyttar vi till Narooma NSW och påbörjar ett nytt äventyr. Här vill vi dela med oss med våra upplevelser med nära, kära och ev okända! Den 28/1 2013 sticker vi!

Euphoria

Igår var vi i Batesman Bay  för att inhandla lite till kommande födelsedag och lite för att höja mysfaktorn i huset.
Jag hann in i en skoaffär också och medans jag gick där  så hörde jag en sång som jag  hört en eller två gånger innan : de spelar Euphoria!!!! Jag och Jonathan blev glada och sjöng med men tyckte det var lite konstigt att den spelades i ett shoppingcenter i NSW....
Vi hittade det mesta av vad vi var ute efter i K mart,en stor kedja med låga priser. Idag förstod jag varför de var så billiga när jag skulle sätte ihop våra nya lampor.... Lite deffekta! Men de får duga tills jag kommer till Sydney och IKEA. Inte för att jag tror det men jag hoppas att de har Bamse tandkräm i Swedish shop i Ikea, vi pressar ut det sista nu och de har redan bestämt sig för att de inte tycker om någon annan tandkräm... Spännande. Men däremot har det gått jättebra för Jacob utan välling, den tog slut för ett par dagar sedan. Nu dricker han en mugg mjölk innnan han går och lägger sig, så himla duktigt!
Solen skiner fortfarande över oss och vi är ofta på stranden och badar. I söndags var jag och barnen där vid fem tiden på eftermiddagen och det vara helt underbart, efter en stund var det inte så många andra där men det var underbart varmt fortfarande och vi njöt. Ska försöka ladda upp lite blandade bilder men är ju inte helt bra på att skriva  under varje foto så för se var jag kan skriva vad vi gör på korten.
Jacob tycker det är konstigt att Diva är här och biter honom på natten ( myggbett) och det får jag väl hålla med om, lite konstigt....
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Elisabeth Oja
skriven :

Hej på er därnere! Vi på Ängahagen och Viskäng saknar er väldigt mycket. Idag på våran lärgrupp så har vi tittat på era bilder och sett hur ni har det. Vi tycker det ser härligt ut med sommar och vi är många som vill flytta till er. Vi har fortfarande vinter och snö men vi längtar till våren och att solen ska lysa lite mer.
Hälsningar Gennery, Lisa, Lukas, Benjamin, Ali, Melanie, Sanna, Emma, Elias, Zoe, Iman Selma, Illea, Diego, Elsana, Inga-Britt, Pernilla och Elisabeth

Svar: Hej på er!!! Vi saknar er också men tycker stranden är bättre än snöbacken. Igår var vi i poolen och Jonathan var mer under vattnet än över men nu är det dags att ta på sig skolkläder och dagiskläder för att gå iväg till våra skolor. Idag har ska vi vara i skolan bibliotek och det tycker jag är roligt. Ps: Valar ses bäst i oktober och vi bistår så gärna med sängplats :)
C Smith

2 Jenny Skotth
skriven :

Hej!
Jättekul att följa din blogg Cissi! Ser underbart ut med sommar. Hur går det för Jonathan i skolan? Vad duktig Jacob är som slutat med välling. Hur ska ni lösa tandkrämen nu då, kan inte mormor skicka ett litet paket med några tuber..? :-)
Heja dig som är modig och kör bil också!
Kram Jenny

Svar: Hej! Ja, det är skönt med sol, även om det är lite väl varmt ibland.... Det gick bra med annan tandkräm, troligen bara något som gällde i Sverige. Tack och lov! Nästa vecka blir det en tur till Sydney och då även en tur till IKEA, då ska jag shoppa :)Det går bra för Jonathan, mycket att vänja sig vid men det går bra. Han pratar mer och bättre Engelska varje dag. Men som sagt mycket mer disiplin än hemma , tror jag .... Men hans fröken Mrs Russak är bra och även hans extra fröken Mrs Short som hjälper han med språket är väldigt hjälpsam, även med mig och alla mina frågor... Hur går det för er? Flyttat?
Får se om vi kan få till Skype på nästa tjejmiddag, det hade varit roligt! Kram
C Smith